8 dingen om te overwegen bij de overstap naar een nieuwe website

8 dingen om te overwegen bij de overstap naar een nieuwe website

Uw website is uw bedrijf. Dus waarom zou u genoegen nemen met het zelfde oude liedje als het gaat om uw digitale aanwezigheid? Met de groei van het surfen op smartphones en de voortdurende updates van de Google-algoritmen hebben consumenten meer dan ooit toegang tot informatie over uw bedrijf en waar u voor staat. Dit heeft geleid tot een nieuwe golf in online marketing – een verschuiving naar user experience (UX), oftewel het creëren van een meeslepende, interactieve merkervaring die snel en gemakkelijk te navigeren is. Om op deze trend in te spelen, moet u nadenken over een andere branding van uw bedrijf – dus niet alleen het logo en de afbeeldingen op uw site veranderen, maar ook de manier waarop bezoekers uw merk waarnemen vernieuwen door de nadruk te leggen op nieuwe kenmerken en functies in plaats van alleen op inhoud. Hier zijn acht dingen die u moet overwegen wanneer u uw bestaande website herziet:

Vraag om feedback van gebruikers voordat je je nieuwe site lanceert.

In plaats van meteen te beginnen met het rebranden van uw site, probeert u eerst de algemene reactie van gebruikers te peilen op de huidige look, feel en functionaliteit van uw website. Als een van uw concurrenten zijn site eerder vernieuwt dan u, kunt u vragen wat hun publiek van de verandering vond. U kunt ook proberen de algemene opinie over uw site te peilen op sociale media of forums. U kunt ook proberen de respons van uw huidige klanten te peilen door enquêtes te versturen, of door on-site gebruikerstests te organiseren.

Zorg ervoor dat de inhoud gemakkelijk toegankelijk is.

Een van de grootste uitdagingen bij UX is het toegankelijk en doorzoekbaar maken van de inhoud van de site. Het maakt niet uit hoe mooi of makkelijk te navigeren uw site is, als het begraven ligt in een zee van content, is er geen kans dat het gevonden wordt. Dit is zelfs nog belangrijker op mobiele apparaten, waar de navigatie vaak moeilijk is en Google uw site misschien helemaal niet indexeert. Er zijn verschillende manieren om ervoor te zorgen dat uw site op alle apparaten gemakkelijk te navigeren is. Ten eerste moet u ervoor zorgen dat uw site gemakkelijk toegankelijk is op mobiele apparaten. Als dat niet het geval is, loopt u het risico dat u veel potentiële klanten misloopt.

Focus op gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit.

Het eerste waar u aan moet denken bij het rebranden van uw site is de functionaliteit van de site zelf. Het is de moeite waard om een stap terug te nemen en te kijken naar wat u probeert te bereiken met uw site. Met andere woorden, wat is uw business? Als u dat in één zin zou kunnen samenvatten, wat zou dat dan zijn?

Zorg voor mobiele compatibiliteit

Vergeet tot slot uw mobiele site niet. Nu steeds meer gebruikers het internet opgaan via smartphones, is het bijna essentieel om ook een mobielvriendelijke site te hebben. De meerderheid van de resultaten van zoekmachines zijn voor websites, dus als uw site niet compatibel is met mobiel browsen, loopt u mogelijk een groot aantal zaken mis. Zelfs als 80% van uw verkeer van desktop komt, is het waarschijnlijk dat ze uw website helemaal verlaten als ze hem niet gemakkelijk kunnen openen.

Sla de essentie niet over: het einddoel van uw website moet bedrijfsgroei zijn

Hoewel het verleidelijk is om uw site te rebranden om er moderner en slanker uit te zien, met een nieuw logo en mooie kleuren, is uw primaire doel met een rebranding om nieuwe klanten aan te trekken. Dit betekent dat je een merk moet opbouwen dat gemakkelijk herkenbaar en gedenkwaardig is, en dat een herkenbare toon en gevoel heeft. Hoewel moderne trends geweldig kunnen zijn om nieuwe logo’s te inspireren, laat je een aantal belangrijke zakelijke kansen liggen als je rebranding niet volgens deze richtlijnen verloopt. Om de online reputatie van een bedrijf op te bouwen en een blijvend merk te creëren, moet je meer in overweging nemen dan alleen afbeeldingen, kleuren en logo’s. U hebt een merk nodig dat is opgebouwd rond een visuele identiteit, toon en waarden. Om een blijvend merk te creëren, moet u nadenken over hoe het voelt als iemand uw logo ziet. Hoe voelen ze zich als ze het zien? Waar denken ze aan als ze het zien? Welke emotionele reacties hebben ze als ze het zien?

Tenslotte

Hopelijk voelt u zich nu een beetje zekerder over uw rebrandingproces en heeft u een idee van wat u wilt veranderen. Maar voordat u begint met het maken van veranderingen, moet u ervoor zorgen dat uw website up-to-date is en voldoet aan de nieuwste richtlijnen van Google. Met de recente wijziging van Google’s algoritme, is uw website misschien niet meer zo relevant als het ooit was. Zorg er dus voor dat hij nog steeds geoptimaliseerd is voor de laatste richtlijnen van Google.

Related Post