Conversionoptimalisatie – Tips om te beginnen

Conversionoptimalisatie – Tips om te beginnen

Wil je dat er meer online aankopen bij jou worden gedaan? Laat dan jouw website slimmer werken en meer kwalitatieve leads en klanten genereren met conversieoptimalisatie (CRO). Dit is een vorm van bestaande verkeer en leads effectiever benutten, wat bedrijven de mogelijkheid geeft om op een duurzame groei te bereiken over een lange termijn. Hier vertellen we je meer over wat kracht is van CRO, waarom bedrijven zich zouden moeten richten op het verbeteren van de conversiepercentage en hoe ze aan de slag kunnen gaan. 

Conversieoptimalisatie in een notendop  

Conversieoptimalisatie gaat over het verzamelen van gegevens, het interpreteren ervan en het nemen van de juiste strategische beslissingen. Een conversiepercentage verwijst naar het percentage bezoekers dat een gewenste actie voltooit, zoals het invullen van een webformulier, het inschrijven voor een dienst of het kopen van een product. Een hoog conversiepercentage staat meestal gelijk aan het feit dat een website goed is ontworpen, effectief is opgemaakt en met succes de doelgroep aantrekt.

Denk aan je homepage

De homepage is een zeer belangrijk voor een effectieve CRO, want jouw hoofdpagina is niet alleen de eerste indruk van jouw bezoekers, het is ook een kans om hen te behouden en hen verder op jouw website heen te leiden.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan links naar productinformatie te benadrukken, een aantrekkelijke aanmeldingsknop aan te bieden of een chatmogelijkheid op te nemen die vragen van bezoekers op elk moment van hun surfen beantwoordt.

Verhoog de snelheid van jouw website

Een ander belangrijk element om de conversatiepercentage te verhogen, is door jouw website te optimaliseren voor sneller en gebruiksvriendelijker gebruik. De meeste mensen die een website bezoeken willen een eenvoudige website die slechts een paar klikken vergt om te navigeren en het hele proces veel gemakkelijker kan maken. Dit kun je doen door tests uit te voeren en te zoeken naar de beste veranderingen die beloven te converteren. Analyseer de prestaties van jouw site en identificeer de gebieden die de meest betrouwbare resultaten opleveren en gegevens verzamelen. 

Beter inzicht krijgen in het gedrag van bezoekers

Inzicht in het gedrag van jouw potentiële klanten is een belangrijk onderdeel van het CRO-proces. Je wilt een beter begrip krijgen wat bezoekers van jouw website komen doen en hoe ze navigeren, zodat je verbeteringen kunt toepassen die de waarde voor de doelgroep kan verhogen. Hierbij is het ook belangrijk om je te focussen op de duur van het websitebezoek. Een goede website trekt niet alleen bezoekers aan, maar houdt ze ook langer vast. Hoe langer een gebruiker op een webpagina blijft, hoe groter de kans dat hij een klant wordt! Zorg dus voor aantrekkelijke content die eenvoudig te vinden is en rekening houdt met de behoeften van de doelgroep. 

Hulp inschakelen bij de online marketingstrategie 

Om alle facetten binnen conversieoptimalisatie zo effectief mogelijk te implementeren op jouw website, ga naar Anglers.nl en schakel de hulp in van marketingexperts die precies weten hoe ze de conversieratio van jouw website kunnen optimaliseren en een volledige online marketingstrategie van de grond kunnen krijgen. 

Ervaren marketingbureaus kunnen je helpen met tal van zaken om je bedrijf in de spotlight te zetten. Wil je dat jouw merk gezien, begrepen, geloofd en geliefd wordt en ongehinderd doorgroeit naar de volgende fase van succes, bezoek dan ook onwijsmooiedingen.nl en maak kennis met een enthousiast team van merkstrategen, conceptdenkers, ontwerpers en markteers om jouw brandingstrategie naar een hoger niveau te tillen! 

Related Post