Heb je moeite om impact te maken op Twitter? Weet u niet zeker hoe u uw Facebook-likes kunt omzetten in klanten? We hebben enkele internetmarketingtips samengesteld om uw aanwezigheid op sociale media te vergroten. Lees verder voor meer informatie en je zult snel aan de top van je spel staan.
Denk aan je publiek
Het is gemakkelijk om je te laten meeslepen wanneer je aan een socialemediacampagne werkt en de mensen vergeet die je probeert te targeten. Doe een stapje terug van wat je doet en denk na over je doelgroep. De kans is groot dat ze niet willen worden gespamd met dezelfde tweets die dag in dag uit reclame maken voor uw producten – ze willen advies, tips, boeiende inhoud. Het kan even duren voordat je je hoofd erbij hebt, maar als je dat eenmaal doet, zul je je realiseren dat je op weg bent naar een winnaar en een echt betrokken en actief publiek kunt opbouwen dat van je zal kopen.
Uitbesteden als je het druk hebt
In 2019 is er gewoon geen excuus om je sociale netwerkkanalen niet up-to-date te houden met nieuwe inhoud. Als je het te druk hebt, besteed dan uit aan een gerenommeerd bedrijf dat social media management aanbiedt en je hebt één ding minder om je zorgen over te maken. Outsourcing is niet alleen eenvoudig, maar het neemt ook de druk weg en zorgt ervoor dat uw boekhouding vol zit met kwaliteitsmateriaal, zelfs als u uw hoofd in een miljoen andere dingen hebt begraven.
Betalen voor reclame
Naarmate organisch bereik steeds concurrerender wordt, moet u overwegen om van tijd tot tijd te betalen voor advertenties op sociale media om de bekendheid te vergroten en uw betrokkenheidsniveau hoog te houden. Een enkele Facebook-advertentie kost je ca. 100 euro, maar hopelijk krijgt u een goed rendement op uw investering als u de juiste advertentietekst gebruikt en mensen naar een sterke bestemmingspagina leidt. Experimenteer met verschillende technieken om te zien welke het beste werkt en controleer altijd uw analyses om te bepalen waar u de beste respons krijgt.
Heb wat plezier
Niet alles wat u op sociale media plaatst, hoeft betrekking te hebben op uw bedrijf. Denk na over andere manieren om uw publiek betrokken te houden, zoals het houden van competities, peilingen en het gebruik van memes, GIF’s, video’s en andere interactieve inhoud om uw planning door elkaar te halen. Je kunt zelfs proberen mee te tweeten met je favoriete tv-programma zoals The X Factor of Bake Off als je je wilt onderscheiden van de concurrentie – het zal het nieuws over je merk verspreiden en je helpen om aan de top van je spel te blijven. Alleen omdat het niet direct gerelateerd is aan uw bedrijf, betekent dat niet dat het niet de moeite waard is om te posten. Kijk wat je publiek het leukst vindt en ga ermee aan de slag…
Daar heb je het – enkele van de beste manieren om je aanwezigheid op sociale media te vergroten, of je nu net begint of al tientallen jaren in dezelfde branche werkt en gewoon wat extra ondersteuning nodig hebt. Wat je ook gaat doen, we wensen je heel veel succes.